Tenhleten příspěvek si píšu především sám pro sebe, abych věděl a nezapomněl, co že jsem to chtěl naprogramovat…

Rozepsal jsem editor spritů, co na požádání vygeneruje DB (jako že sekvenci direktiv DB, ne databázi…) pro váš assembler. Je, jak jinak, integrovaný do ASM80, a je trošičku nabuzený: má masky, umí dělat sprity vícebarevné a až do velikosti 64×64, snadno se s ním dělají animované sekvence, je tam připravená podpora pro vrstvy, no a tak dál… A samozřejmě generovat v různém pořadí bajtů a s různým prokladem „bitmapa/maska“.

Pak jsem práce na chvíli přerušil a udělal Gamesfer aka Burzu herních kódů. Ta je teď hotová, takže bych se rád vrátil k tomu rozdělanému a pokračoval. Takže bod 1: Dodělat editor spritů.

Na bod 2 mě navedl Busy: Do assembleru přidat opakování prvního průběhu, dokud nebudou pořešena všechna návěští. Úprava bude poměrně jednoduchá. (Aktualizace 4.4. – je hotovo!)

Na bod 3 mě navedli z Commodore Free. Totiž v novém čísle napsali o ASM80, a tak jsem si řekl, že by bylo fajn tam konečně dodělat generování .PRG včetně toho BASICového zavaděče. (Aktualizace 4.4. – je hotovo, a mám i videotutoriál)

Bod 4 je takový mo(nu)mentální nápad: Udělat spectristický herní box (softwarový), což by byl v podstatě jen emulátor (dodělal bych jen podporu pro gamepad v roli joysticku) s jednou funkcí navíc: Najít a stáhnout hru! Zadám název, engine ji najde v archivech, stáhne, rozbalí, uloží lokálně a spustí. Tradá. Bezúdržbový black box. Principiálně Herní klasika v chromeless prohlížeči (a s tím stahováním).

Bod 5 jsem zjevně zapomněl, zatímco jsem sepisoval bod 4. Jo, už vím: CP/M včetně standalone konzolové verze, integrované do systému a la Cygwin. Stovky děkovných dopisů…

Bod 6 je „dopsat strojak.cz a doplnit tam Z80, možná i 680x“

Jo a jestli pojedete na Barcamp do Plzně příští týden, tak se těším ve 13:00 naviděnou.